Różne

Gdzie wystawić nieruchomości i działki na sprzedaż?

• Zakładki: 36 • Komentarz: 1


Portali ogłoszeniowych jest tyle, że nawet nabywcom trudno się w nich odnaleźć. Do tego poszczególne oferty są niemal nieodróżnialne. Żadna z nich nie przemawia do wyobraźni. A to sprawia, że naprawdę trudno się na coś zdecydować. 

Tym samym sprzedający ryzykują mnożeniem kosztów ogłoszenia bez końca. I to bez żadnej pewności, że działka w końcu się sprzeda.

A gdyby tak wykorzystać najnowsze zdobycze technologiczne oraz zaprząc do pracy potężne maszyny współczesnego marketingu? Ziemia w obecnych czasach nie jest tania. Co oznacza, że taka inwestycja zwróci się z nawiązką w ekspresowym tempie.

Stary typ ogłoszenia o sprzedaży nieruchomości.

W typowych ofertach można dostrzec kilka poważnych problemów. Fotografie są słabej jakości i pokazują działki na sprzedaż niekoniecznie pod korzystnym kątem. Robiąc zdjęcia przy słabej pogodzie bez uporządkowania terenu, z miejsca wydłużasz czas sprzedaży. Inwestorzy skarżą się również na to, że sprzedający nie udostępniają im pełnej dokumentacji gruntów. Zwykle dlatego, że nie przygotowali jej wcześniej. 

Na domiar złego w takich ogłoszeniach brak ważnych informacji. Właściciele działek wpisują dane pobieżnie, byle jak najszybciej wyrwać się z objęć danej witryny. Liczą na to, że ich ziemia zostanie zauważona. Jeśli jednak przyjrzeć się bliżej tej taktyce, okazuje się, że o skutecznej sprzedaży może wówczas zdecydować wyłącznie łut szczęścia. 

Jak wygląda nowoczesna oferta działki na sprzedaż?

Wyobraź sobie, że nad Twoją działkę przylatuje dron. Lata sobie, pozornie bez ładu i składu. W międzyczasie nagrywa film i wykonuje zdjęcia z lotu ptaka. Wszystko w naprawdę wysokiej jakości. Później montażyści dokładają do filmu klimatyczną muzykę. Jakie wrażenie wywoła to na potencjalnym nabywcy?

Przede wszystkim z miejsca uzna Cię za profesjonalistę. Po drugie bez trudu podejrzy, jaka zabudowa znajduje się w najbliższej okolicy. Jeśli do tego Twoje ogłoszenie znajdzie się na dedykowanej stronie, a opis jeszcze podkręci efekt… Wyobraźnia oglądającego Twoją nieruchomość będzie rozpalona do czerwoności.

W filmie znajdą się również atrakcje dostępne nieopodal. A także napisy informujące o czasie niezbędnym, by się tam znaleźć lub powierzchni działki w m2. Czy taka oferta będzie zachęcająca? Jak najbardziej. Najpierw jednak trzeba pokazać je chętnym.

Na czym polega marketing targetowany?

Większość właścicieli działek na sprzedaż zatrzymuje się na etapie dodania ogłoszenia. Czasem nawet wykupują usługę promowania oferty. Do czego sprowadza się to zazwyczaj? Do oznaczenia anonsu wyraźnym kolorem i wyświetlania go na samej górze wyników wyszukiwania. Przynajmniej przez jakiś czas.

Czy to działa? Tak. Ale tylko wtedy, gdy Twoją działkę wyróżnia przede wszystkim niska cena. Jeśli chcesz zyskać na sprzedaży co najmniej wartość rynkową działki, warto pójść o krok dalej. A wszystko zaczyna się od poznania Twojej grupy docelowej, czyli osób, którym Twoja propozycja najbardziej przypadnie do gustu.

Gdy grupa marketingowców stworzy już tak zwaną personę, może wypuścić reklamy. Bez określenia klienta idealnego taka reklama byłaby znacznie droższa. Reklama w mediach społecznościowych może kierować zainteresowanych zakupem działki prosto na stronę z ofertą. Takie działania muszą być oczywiście na bieżąco monitorowane i optymalizowane, by przynosiły jak najlepsze efekty.

Klucz do skutecznej sprzedaży? Szybka reakcja.

Dzięki dwóm opisanym wyżej krokom szybko zdeklasujesz swoją konkurencję. Twoja działka będzie budzić emocje i przyciągać dokładnie takich ludzi, u których prawdopodobieństwo zakupu jest najwyższe. Istnieje jednak jeszcze jedna zasada, której warto się trzymać przy sprzedaży. Chodzi o szybki kontakt. Badania wskazują, że szybka reakcja na zapytanie ofertowe zwiększa szansę na zakup działki nawet kilkukrotnie.

Cały proces, jaki widzisz powyżej, może Cię nieco przerażać. To, że masz ziemię, nie oznacza, że musisz być od razu ekspertem od reklamy i pilotowania drona. A nabywanie kompetencji w zakresie kręcenia filmów, robienia zdjęć, montażu, tworzenia opisów, stawiania stron internetowych i wypuszczania reklam zajmie Ci trochę czasu. 

Właśnie dlatego stworzyliśmy Buylando.io. Zajmujemy się sprzedażą powierzonych nam działek przy pełnym wykorzystaniu wskazanych wyżej innowacji. Koniecznie zadzwoń do nas lub napisz. Zdejmiemy z Twoich ramion wszelkie zmartwienia związane ze sprzedawaniem działki. Pozostaną Ci wyłącznie rozmowy z naprawdę zdecydowanymi nabywcami. Zapraszamy.

comments icon1 komentarz
1 komentarze
86 wyświetleń
bookmark icon

One thought on “Gdzie wystawić nieruchomości i działki na sprzedaż?

    Napisz komentarz…

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *