Architektura

Projekt sklepu a sprzedaż!

• Zakładki: 57 • Komentarz: 4

Dobry projekt sklepu, a korzyści sprzedażowe

Małe sklepy samoobsługowe rzadko kiedy wygrywają walkę z wielkimi magnatami handlu. Nie dość, że przedsiębiorcy nie mogą sobie pozwolić na zaoferowanie tak niskich cen produktów, jak wielkie Tesco, Real czy Auchan, to jeszcze nie mają aż tak dużego asortymentu produktów, jak duże hipermarkety. Mają jednak coś innego – urok, a także to, że organizują sprzedaż produktów pierwszej potrzeby, w bardzo krótkim czasie. W małym sklepie samoobsługowym spędzamy maksymalnie 15 minut. W hipermarkecie około 45! To spora różnica. Dla ludzi ceniących swój czas, małe sklepy są po prostu zbawieniem.

Jak odpowiednio zaaranżować przestrzeń sklepu samoobsługowego, by przyciągnąć Klientów i osiągnąć sukces sprzedażowy?

Wystrój sklepu to podstawa. Wnętrze powinno być przyjazne, nie powinno osaczać Klientów, produkty powinny być logicznie rozlokowane – to znaczy zgodnie z pierwszymi, popularnymi skojarzeniami. System wejściowy powinien być prosty i czytelny, droga przejścia dobrze wytyczona. Można to osiągnąć za pomocą specjalnych regałów i półek wystawienniczych. Warto zakupić profesjonalnie zaprojektowane i celowo wyprodukowane meble sklepowe od doświadczonych producentów, na przykład ze sklepu http://akcesoriasklepowe.pl. W sklepie EMKA jest dość duży wybór regałów na warzywa i owoce, urządzeń chłodniczych, jak i półek wystawienniczych.

Oświetlenie sklepu może zdziałać cuda. Zazwyczaj przeważa równomierne oświetlenie, my jednak odchodzimy od tego pomysłu na rzecz gry świateł i wypunktowania odpowiednich produktów za pomocą oświetlenia. Na rynku dostępne są najróżniejsze oprawy świetlne oraz żarówki o intrygujących temperaturach barw, źródła światła można miksować, rozpraszać lub ukierunkowywać.  Innego rodzaju barwa światła powinna być podczas wybierania pomidorów i ogórków, a innego przy sięganiu po pieczywo. Światło buduje skojarzenia – tak naprawdę o tym, czy zdecydujemy się na zakup określonej rzeczy, decydują nasze zmysły, w tym zmysł wzroku. Oświetlając chłodną barwą pieczywo, zniechęcamy do jego zakupu, ale już w przypadku chemii, sprawdzi się ono idealnie. Pamiętajmy jednak, że bałagan, nieprzemyślane projekty, mogą zadziałać wręcz odwrotnie, odstraszając naszych potencjalnych Klientów. Może warto w tej kwestii poradzić się profesjonalistów?

W zależności od docelowych Klientów i ich zamożności, meble sklepowe powinny być mniej lub bardziej ekskluzywne. Widać to na przykładzie sklepów Alma – to małe markety, których wystrój przyciąga bardziej zamożną Klientelę. Stąd i ceny w tym sklepie są wyższe niż na przykład w sklepach Odido. To, czy meble wykonane są z laminowanych płyt mdf czy z drewna, widać z daleka. Warto rozejrzeć się po okolicy, w jakiej zamierzamy otworzyć sklep i opracować profil potencjalnego Klienta, do którego dostosujecie wnętrze sklepu. Nie warto  w dzielnicy studenckiej inwestować w zdobione, drewniane regały – mogą one odstraszać liczących każdy grosz studentów.

Jakich zasad aranżacyjnych należy przestrzegać?

  • Korytarze powinny być szerokie, a półki powinny wisieć w zasięgu ręki
  • Sklep powinien być przyjaźnie urządzony
  • Reguła prawej ręki – Klienci zawsze kierują się ku prawej stronie
  • Wykorzystujcie różnego rodzaju materiały do konstruowania mebli
  • Organizujcie strefy produktów – tematycznie grupujcie ofertę i dostosowujcie do niej światło
  • Zapewnijcie bardzo dobrą widoczność produktów
  • A także zadbajcie o zaokrąglone końcówki regałów, które wpływają na pozytywne nastawienie Klientów

Takie studia projektowe oraz firmy zajmujące się sprzedażą profesjonalnego wyposażenia sklepów, jak studio EMKA z pewnością potwierdzą nasze złote zasady projektowania sklepów samoobsługowych, a także zaoferują Wam korzystne oferty na zakup pełnego wyposażenia sklepu. Czasem warto posłuchać specjalistów i oddać się w ręce profesjonalistów, którym od wielu lat udaje się budować odnoszące sukcesy sklepy.

 

comments icon4 komentarze
4 komentarze
9 wyświetleń
bookmark icon

4 thoughts on “Projekt sklepu a sprzedaż!

    Napisz komentarz…

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    Najstarsze
    Najnowsze
    Najwyżej oceniane